Фінансова звітність – що це?
Управлінський баланс. Доходи/витрати (P&L). Рух грошових коштів.
Фінансова звітність – перелік певних звітів, які дозволяють оцінити бізнес зі сторони «фінансового результату».
Трійка основних фінансових звітів:
- Баланс.
- Доходи/затрати.
- Рух грошових коштів.
Цих звітів достатньо для оцінки стану бізнесу.
Навіщо управлінська фінансова звітність бізнесу?
Багато компаній стикаються з проблемою оцінки своєї діяльності зі сторони «фінансового результату».
Бізнес працює: щось купується, щось продається, платять нам, платимо ми, співробітники приходять на роботу, створюються підрозділи, відкриваються нові напрямки діяльності бізнесу.
Розвиток бізнесу проходить завдяки керівництву компанії. Саме рішення на вищому рівні ї дозволяють компанії рухатись в правильному стратегічному напрямку.
Але з ростом бізнесу оцінити ситуацію для прийняття чергового стратегічного або тактичного рішення стає все важче – можливості людини все таки обмежені. Тому приймати рішення на основі інтуїції стає все важче й ефективність для бізнесу цих прийнятих рішень не завжди зрозуміла та однозначна.
Ідеального методу оцінки таких рішень не існує, так як оцінювати їх можна з різних сторін (завоювання нових ринків, збільшення своєї долі на ринку, бойовий дух персоналу й т.п).
Основним критерієм оцінки ефективності бізнесу є фінансовий результат (його динаміка). Тому можливість контролювати цей показник з максимально можливою деталізацією (з яких частин він складається) дозволить краще оцінювати ситуацію для прийняття рішень й перевіряти фактичну ефективність рішень (а також підрозділів, співробітників, проектів тощо).
Також слід відмітити, що при нявності більш чим одного власника бізнесу дана звітність практично необхідна для прозорого розподілу девідендів.
Що можна отримати за допомогою «стандартних» можливостей BAS?
Програмні продукти на базі платформ BAS орієнтовані на ведення обліку, в тому числі і фінансового.
Багато компаній ведуть свій управлінський облік за допомогою цих програмних продуктів.
В залежності від конкретної конфігурації фінансова звітність дещо відрізняється.
З поширених типових конфігурацій на платформі BAS є «Управління торговим підприємством для України» та «Управління виробничим підприємством для України».
В даних конфігураціях є звіти «Рух грошових коштів», «Затрати», «Валовий прибуток».
Але на жаль ці конфігурації не дають можливості по даним управлінського обліку сформувати звіт «Баланс» та «Доходи/затрати».
Як можна отримати можливість формувати звіти «Баланс» та «Доходи/затрати»?
Можна реалізувати можливість формування звітів «Баланс» та «Доходи/затрати» по управлінському обліку.
Для цього потрібно програмістам доробити цей функціонал.
Наша компанія пропонує реалізацію функціоналу фінансової звітності по управлінському обліку на основі своїх розробок.
Дана звітність формується на основі регістрів управлінського обліку.
Після реалізації додаткового функціоналу Ви отримаєте:
Звіт «Баланс»
Звіти виводяться в управлінській валюті на основі даних, отриманих з регістрів накопичення управлінського обліку.
Малюнок 1. Баланс (за весь період)
Малюнок 2. Баланс (помісячно)
Перед реалізацією з погоджуються розділи та підрозділи балансу (в залежності від потреб Замовника).
Звіт «Доходи/затрати»
Звіт виводяться в управлінській валюті на основі даних, отриманих з регістрів накопичення управлінського обліку (нового регістру «Доходы» та стандартного «Затраты»).
Малюнок 3. Доходи/затрати (по підрозділам)
Малюнок 4. Доходи/затрати (по підрозділам та статтям доходів/затрат)
Доходи/затрати (по підрозділам та статтям доходів/затрат)
Деталізація доходів та затрат погоджується перед початком реалізації (в залежності від потреб Замовника).
Варіанти деталізації:
- Підрозділи.
- Статті доходів/затрат.
- Проекти.
- Організації.
- Співробітники.
- Контрагенти.
- Замовлення покупців.
Технологічний звіт «Перевірка балансу по доходам/витратам»
Технологія ведення обліку на регістрах накопичення не відповідає контролю по принципу подвійного запису (як в бухгалтерському обліку по плану рахунків).
В зв’язку з цим, контроль за збереженням «балансової цілісності» документів лягає повністю на розробників. Це призводить до того, що не всі реальні доходи та затрати відображаються в звітності.
Щоб перевірити документи на коректність (що немає «дірок») розробляється технологічний звіт «Проверка баланса по доходам/затратам», який контролює баланс в рамках кожного окремого документа й при відсутності балансу відображає список таких документів з результатом аналізу.
Це дозволяє швидко й зручно знаходити розбіжність між звітами «Баланс» та «Доходы/затраты».
Малюнок. 5. Технологічний звіт “Перевірка балансу по доходам/витратам”
Перед реалізацією даного функціоналу обов’язково погоджується аналітика звітності, так як це суттєво впливає на трудозатратність проекту.